Brukslydnad

Kl 18.50 samlas alla som vill träna platsliggning med skott.
Under 5 min kommer 4 skott att avlossas på ett avstånd av cirka 50 meter bakom hundarna.
Kom ihåg att säga till om det är något speciellt du vill ha hjälp med vid skotträningen.
Direkt efter platsliggningen med skott blir det budföring för den som så önskar med  skott.

Efter kl 19.30 förekommer inga skott.
Kl 19.30 blir det ny samling för platsliggning utan skott och budföring. Därefter finns ansvarig till förfogande för kommendering av lydnadsmoment eller råd och tips om hundträning. Var inte rädd att fråga någon annan om hjälp om ansvarig är upptagen och var även beredd på att själv kunna ge ett handtag. Efter träningen fikar vi tillsammans i klubbstugan.

brukslydnadstraning

Träningstävling

Första onsdagen i månaden är det träningstävling
OBS! Ingen platsliggning dessa dagar.

Träningstävlingen går till enligt följande:
Från klockan 18.00 är det dropp in. Varje ekipage har 15 min till sitt förfogande. Tänk ut om du vill träna något specifikt moment eller hela programmet. Tänk på att det ska rymmas inom tiden. Domaren och tävlingsledaren för kvällen dömer/kommenderar/agerar störning efter ditt önskemål för att ditt tävlande ska bli så bra som möjligt.
I mån av tid ges även små tips och träningsråd.

• Du går in i klubbstugan fyller i ditt namn på listan och tar ett protokoll för den klass du vill starta i.
  • Swishar 20 kr ( swish nummer 123 402 9831) skriv "Träningstävling"
  • Gå sedan ut till planen med ditt protokoll.
  • Var på plats när det blir din tur så ingen onödig väntan uppstår.

Varmt välkomna!

Våren 2024