Angående kontroll av medlemskap vid tävling

Kontroll av medlemskap, arrangör av tävling

I nuläget går det inte att kontrollera medlemskapet på tävlande via SBK Tävling, detta för att medlemssystemet och SBK Tävling ännu inte är sammankopplade (medlemskollen har inte fungerat sedan kvartal 3 2021). Vi saknar också fysiska medlemskort i Membersite. Det är därför viktigt att ni i PM till alla tävlande skriver att som tävlande måste de visa att de innehar aktuellt medlemskap på plats. Det är också godkänt att visa en bild på sitt/sina aktuella medlemskap.

Medlemmen gör detta genom att logga in i Membersite, klicka på Medlemskap - Mina medlemskap och visar upp sitt/sina aktuella medlemskap. Aktuella medlemskap saknar slutdatum, tidigare (ej aktiva) medlemskap har ett slutdatum.”

Observera att inbetalningarna fortfarande inte är helt i fas och att medlemmar som anmält sig via det tillfälliga formuläret under tiden 11/2-7/3 ännu inte fått sina avier och kunnat betala. Dessa medlemmar har giltigt medlemskap fr.o.m det datum de anmält medlemskap via formuläret enligt den dispens vi har från SKK för den perioden.

Har en medlem betalat sin avgift direkt till en klubb och betalningen inte är registrerad i Memebrsite ska denne visa upp betalningsbekräftelse för medlemsavgiften för att visa att medlemskapet är giltigt.

Visa giltigt medlemskap, tävlande/deltagare

Eftersom medlemskontroll inte går att göra via SBK Tävling just nu och vi inte har fysiska medlemskort i det nya medlemssystemet, måste du som tävlande själv visa att du är medlem.

Du gör detta genom att logga in i Membersite brukshundklubben.membersite.se, klicka på Medlemskap - Mina medlemskap och visar upp ditt/dina aktuella medlemskap. Du kan också ta en bild på ditt/dina aktuella medlemskap och visa upp bilden för arrangören på tävlingsdagen. Aktuella medlemskap saknar slutdatum, tidigare (ej aktiva) medlemskap har ett slutdatum.”

Har du anmält medlemskap genom det tillfälliga formuläret under tiden 11/2-7/3 har du ännu inte fått din avi, men ditt medlemskap är giltigt från registreringsdatum enligt dispensen från SKK.

Har du betalat din medlemsavgift direkt till din klubb och avgiften inte är registrerad i Membersite visar du upp betalningsbekräftelsen från banken för att verifiera att du betalat ditt medlemskap.

SPRID DETTA TILL ALLA ERA UNDERLIGGANDE KLUBBAR

Med vänlig hälsning