Kurser

I Tierps Brukshundklubb är alla hundar och förare välkomna oavsett ras och tidigare erfarenhet!

Har ni frågor?
Kontakta utbildning på utbildningsansvarig

För att få gå kurs på Tierps Brukshundklubb krävs att du är medlem i klubben (läs mer under Medlemskap) Vid Prova-på-kurser behöver du inte vara medlem.
Information för dig som ska gå kurs hos oss >>

Våra kurser:

Vi uppdatera löpande vårt kursutbud!

Agilitykurs mot Blåbär/klass1

Har du funderat på att börja tävla i agility eller är sugen på att träna bana?

Då är detta kursen för dig. Vi kommer att gå igenom vad som krävs för att börja tävla i agility, lite hur man kan tänka runt banvandringar och andra praktiska delar. Vi kommer även träna på en längre kombination alternativt en bana.  Det är bra om hunden kan hopp och tunnlar.

Vill du läsa mer vad agility innebär kan du göra det på TBKs hemsida under grenar – Agility  http://tierpsbk.se/grenar/kontakt-agility/allman-info/

Datum: 5/8 och 6/8
Tid: 18.30-20.30
Plats: Tierps Brukshundklubb, Gryttjom 106, Tierp
Pris:  750 kr plus medlemskap i Tierps Brukshundklubb (för medlemskap se http://tierpsbk.se/bli-medlem/)

Antal deltagare: 6 st

Instruktör: Inger Pousette och Hanna Persson

Välkommen med din anmälan!

Frågor?
Kontaktpersoner: Inger Pousette
pilotenotto@gmail.com

Inbetalning: på klubbens bg 5173-4473 eller swish 123 402 9831
Glöm inte att ange ditt namn och vilken kurs det gäller.

IPO-R kurs för nybörjare

Den här kursen ger dig möjlighet att prova IPO-R som tränings­- och tävlingsform. Vi kommer att testa alla delar i lydnaden samt sök i skog och ruin-liknande områden. Om intresse finns bland deltagarna kan vi titta på grenen spår också.

Kursbeskrivning
Kursen ger inblick i tävlingsformen IPO-R där du kan tävla i tre olika grenar i Sverige: ytsök (mest skog), ruinsök och spår. Alla grenar delar samma lydnads- och miljödelen där även olika hinder så som tunnel eller stege ingår.

Kursen vänder sig i första hand till dig som är nyfiken på IPO-R, har eventuellt gått redan en grundkurs i det eller testat personsök.

Kursen passar inte de som redan har kommit en bra bit in i sin träning och har tävlat med sin hund.

Vi kommer att träna vid Tierps BK och runt Uppsala, närmare information ges tillde anmälda. Sökområden är inte nåbara med buss därför krävs tillgång till bil.

Förkunskapskrav

• Din hund måste kunna vara lös i arbete tillsammans med andra hundar på planen och kunna vara lös i sökuppgifterna.
      • Din hund kommer på inkallning.
      • Du är medlem i UBK, UHU eller TBK.
      • Din hund är vaccinerad enligt SKK.

Datum och tider:

Lördag 29/6 kl 10.00–15.00 Sök
Måndag 8/7 kl 18.00–21.00 Uppsala BK
Lördag 13/7 kl 10.00–15.00 Sök
Lördag 27/7 kl 10.00–15.00 Sök
Lördag 3/8 kl 10.00–15.00 Sök

Pris: 2000 kr

Instruktörer
Ann-Marie Melin och Claudia Bergin

Anmälan till kursen skickas via e-post till claudia.bergin@googlemail.com.
Samma e-post gäller för frågor kring kursen.

Välkommen!

Valpkurs

Lägg grunden för ett bra hundliv, gå en grundläggande kurs med både praktik och teori.
All träning utgår från valpens naturliga lekfullhet, nyfikenhet och samarbetsvilja.
För valpar över 12 veckor till och med cirka 10 månaders ålder (vid kursstart). Krav på 12 veckors vaccination. Ta med intyg till första kurstillfället.

Datum och tid:
Söndag 25/8 kl. 10.00–12.00
Söndag 1/9 kl. 10.00–12.00
Måndag 9/9 kl. 18.30–20.30
Tisdag 17/9 kl. 18.30–20.30
Tisdag 24/9 kl. 18.30–20.30
Måndag 30/9 kl. 18.30–20.30

Plats: Tierps Brukshundklubb
Antal deltagare: 8 st
Pris:  1800 kr plus medlemskap i Tierps Brukshundklubb (för medlemskap se http://tierpsbk.se/bli-medlem/)
I kursavgiften ingår boken ”Bäst Var-Dag” av Maria Brandel och Siv Svendsen
Instruktörer: Hanna Persson och Kristina Funke

Inbetalning av kursen: på klubbens bg 5173-4473 eller swish 123 402 9831
Glöm inte att ange ditt namn och vilken kurs det gäller.

Anmälan >>

Agility – privatlektion